Dan före dan före dopparedan

Det är jul nu. Eller tja, hela december är jul, give or take, men nu börjar det närma sig finalen på det hela. Jag hade massor av inspiration och julkänsla, vilket tyvärr försvann i och med att det inte varit någon snö och så vidare. Men nu sitter vi här, dan före dan före dopparedan. Brun ligger utslagen på sängen efter dagens 1,5 h intensiva fjollpass, där vi lekte trick och fotograferade till ett trickinlägg jag kommer publicera senare. Och trots att några dårar sköt raketer sisådär vid ettiden kunde han inte bry sig mindre. Hundra fokus på träning, sedan vila. Jag har precis varit iväg till affär'n och inhandlat de allra sista julklapparna,  inklusive Brownies grisfötter, och imorgon förmiddag kommer jag och syster enligt tradition sitta och slå in alla klappar. Kvällen kommer ägnas till julbak. Knäck och kola och ischoklad och fudge och allt som obligatoriskt på julfikebordet. Och faktiskt, faktiskt börjar känslan krypa sig tillbaka, nu när jag sitter och skriver, fyra tända ljus bredvid mig och nejlikeapelsiner hängandes i fönstret. Värmd chaihavredryck och wannabe-after eight. Faktiskt så känns det som att den här julen kommer bli riktigt bra. Ibland är livet riktigt bra.

God jul, allihopa!




Kommentarer

  1. Så fin han är. Mysigt med traditioner så här vid jul. Min klappar är inslagna redan. Köpte dock några små till hundarna igår ;-)

    SvaraRadera
  2. Så fin han är. Mysigt med traditioner så här vid jul. Min klappar är inslagna redan. Köpte dock några små till hundarna igår ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar