Heelwork-pepp!

Så nu är det den helgen på året då hela Hundsverige samlas på mässan i Stockholm. Sans mig. Så hade jag planerat helgen åt att bunkra upp och kolla livestreamingarna.. Vilket det gick lite sisådär med då jag mest fått se en massa prisutdelningar bara, både idag och igår, både i freestylen och agilityn. Ja'men! Min vanliga tur.

Blev så pepp och imponerad när jag såg ekipagen i HtM-SM i varje fall, särskilt som jag själv filat på ett program nu under hösten. Och självfallet fick jag extra inspiration och testade lite nya saker. Vårat program är redan så gott som färdigt, även om jag gjorde en liten ändring  i ett positionsbyte under dagens genomkörningar. Men det var Herrn direkt med på. Heelwork är något som han verkligen brinner för, även om han är av den typen som kan vara lite svår att få upp i rätt fokus och känsla. Men när han väl är det, så fasen vad bra han är! Satt även och registrerade en användare på Hundaktiv nu ikväll, debuten planerar vi i början av februari. Blir intressant att se om han agerar likadant där som på rallylydnadstävlingar.. Verkar som att stämningen är mer avslappnad på freestyle/htm. Det återstå att se. Rallylydnaden kör vi också vidare på lite sådär, har ingen direkt inplanerad tävling nu.

HtM-träning från i somras. 


Kommentarer