Doodles

Jag har alltid tyckt om att teckna och rita, och även om jag aldrig varit direkt duktig på det har det ändå alltid funnits där. Detta leder till att mina skolblock alltid varit överfulla av diverse doodles. Ofta saker relaterade till ämnet, men självklart även en hel del hundar. Försöker att öva på olika typer av hundar, men av någon anledning får jag aldrig till trubbnosar. Fast kanske hade gått bättre om jag ägnade mer än två minuter per skiss x)

De två sista är karaktärer i romanen jag skriver, därav karaktärsbeskrivningar.

Side note: jag googlade "doodle dog" och förväntade mig att se massa sketchiga chibihundar. Fick upp en massa bilder på labradoodles och goldendoodles och aussiedoodles och sådant. Tydligen har ordet "doodle" fått en helt annan betydelse i hundvärden nuförti'n.



Mitt försök till en trubbnos blev en långnosad fralla

Vorsteh. Har ingen aning om jag fick posen rätt och har inte en susning om vad de jagar hehe.

Denna skulle bli en lapphund. Blev en Brunhund istället.

Dvärgschanuzer

Salukis.

Denna var svår att fota bra, men pl har ju allt som oftast päls som spretar åt alla håll och kanter.

Corgiiii

Amstaff,


Kommentarer