Internationella glädjedagen

Idag är det tydligen internationella glädjedagen, om man frågar Twitter och Facebook. Dessutom är det första officiella vårdagen. Coincidence? I think not. Och glada, det är vi minsann idag. Glada, det är man när man börjar dagen med att luftgitarra till Sister Christian och morgonbusmysa i nästan en hel timma med sitt hunddjur, för att sedan dra ut.

Det bästa med att vara sjuk är att man blir så himla pigg när man är frisk igen. Nåväl, har en stor inlämning med deadline ikväll, men jag tillät mig själv att peta den lite åt sidan för att ägna helgen utomhus med en Brun hund och en kamera. Igår fotograferade vi till tricktutorialen för "side legs up", eller "sidd" som jag kallar den. Dessutom körde vi lite dogparkour i skogen, hittade ett rätt smalt träd som Brownie ninjade lite på. Och idag har vi gått igenom en del trick inför ett litet projekt. (och även lärt ett nytt, att dra i ett snöre för att dra något efter sig. Tur att jag skriver upp alla trick, annars skulle jag fort glömma bort 5 min-tricken, haha).

Otroligt intensivt kan man dra en skateboard efter sig. 

Ninja!

"D'ä våå nu!" Sa Brun på äkta smålännska och rullade sig i vad jag tror var harbajs.
Jomen skogens skuggljus är inte det roligaste, och när jag väl ändrat inställningar
tyckte han minsann att han rullat klart. 

Vi träffade en sån här sötnosig liten kompis också. 

"Vilken kvicktänkt liten en!" Fick vi som kommentar nyligen. Jodå, absolut. 

Detta är Brownie McPuffington. Mr. McPuffington har en tunga. 

"Du är inte död!" "JO!" (kaka till den som förstår referensen)
Brownies standard när han inte vet vad han ska göra slash inte orkar mer.
Med stängda ögon för bästa effekt. 

Och en tredjedels sekund efter, när jag råkat yttra ordet "godis".

Kommentarer