Människokött i hundfrysen och äggskalspulver i masser

Den senaste tiden har jag gått lite fram och tillbaka med foder. Barfade helt fram tills i höstas/början på vintern då jag helt enkelt tappade orken med att stå och syssla med maten. Gick tillbaka till torrfodret som vi hade innan, men inte heller nu dröjde det länge innan Brun fick problem igen. Så vi har blandat lite rått och torrt senaste tiden, men nu ska jag försöka dra igång och helbarfa igen. Om inte annat får han äta upp det som finns hemma så kör vi färskfoder sedan.

En annan anledning att jag drar lite på det här med barfandet är att hundfrysen helt plötsligt (eller ganska så successivt kanske) har gått och blivit fullproppad av människokött (alltså kött som människor äter, kåv och sådant. Vi har inga kannibaler i familjen. Lovar). Är knappt någon i familjen som äter kött dock, så tycker det är lite knasigt. Men så det får bli te' att rensa ut både hundfrysen och människofrysen för att få en överblick över det. Och att se till att hålla hundfrysen till enbart hundmat :p

Dessutom har jag ägnat kvällen åt äggskalspulvermortleri. (Även det en ingrediens som så gott som aldrig används i vårt hus, men finns det så kan man ju lika gärna ta vara på skalet med, även om jag främst ger ätbara ben och benmjöl som kalkkälla). Första gången jag gör det och det blev inte så jättefinkornigt, men det duger och som sagt kommer det nog att användas rätt så sparsamt. (och det är mer än det ser ut, djup burk haha). Lite variation i varje fall!




Kommentarer