Två år senare.. (BARF)

En typisk måltid för Brownie.

Jag fick en notifikation av Facebook här om dagen. Nu är det 2 år sedan jag började råutfodra Brownie. Till en början fick han bara Mush Vaisto, "färdigbarf" tillsammans med diverse råa ben. Men så småningom började jag göra mer och mer eget, och runt december 2014 gick vi över så gott som helt till egengjord BARF från grunden.

En av de första gångerna Brownie fick kycklingben. Juni 2014.

Jag har, tyvärr, dåligt med helkropps-/uppställningsbilder från före han började råfodras. Att min hårddisk förstördes med alla bilder gör det inte lättare. Än sämre har jag varit på att dokumentera hans vikt. Men det lilla som finns är kul att se på. 

Torrfoder, Brit Sport. 5,2 kg. Fotad i maj 2012. 
Torrfoder, Standardt Original. 5,5 kg. Fotad i juni 2013.

 Råutfodrad, Mush Vaisto. 5,2 kg. Fotad i november 2014.

Råutfodrad, BARF. 5,5 kg. Fotad i juli 2015.

Råutfodrad, BARF. 5,7 kg. Fotad i juli 2016.

Sista bilden är tagen i förrgår, och jag är så sjukt nöjd över hans kropp och vikt just nu. Han var lite plufsig i vintras, men det var väl förmodligen för att vi var lite i viloläge. Nu är vi ofta ute 2-3 h på kvällarna, och det ger resultat. Och kolla svansfluffet! Så mycket svansfluff har han aldrig haft, var t.o.m. en liten flicka som utbrast att "Titta, en kanin!" häromdagen.

Vet inte riktigt vart jag ville komma med detta inlägget, men jag är sugen på att börja blogga igen, eftersom jag tycker det är så kul att gå tillbaka och läsa. Och för att det är så kul att jämföra, förstås. Jag hade kunnat skriva om alla positiva förändringar och skillnader, men det har jag redan gjort förut, det blir lite uttjatat. Bilder säger mer än tusen ord, heter det ju ;)

Så.. GO BARF! typ så. Yay!

Och lite bengnagarbilder, för att det är min favorit.

Bit av lammrevben/-rygg.

Hjortben.

Koben.

Hjortkött, sans ben, avec tunga. 

Kommentarer