Det är inte hundmat!!

Igårkväll var jag hemskt elak mot min hund. Ultrasuperdum var jag. Skäms på mig. Uschdå.

I en Brun hunds matskål låg nämligen något som inte var kött. Och alltså, vad ska man äta om man inte äter kött?? (Och råa morötter. I massor. Massor av råa morotsslantar. Det är väldigt mycket hundmat. Faktiskt så). Men alltså, i skålen låg typ bruna vitaminpiller. Typ så. Alltså va?

Brownie var ordentligt förnärmad. Han gick fram för att inspektera vad jag lagt i skålen, kliade sig fundersamt under hakan, och gav mig en och annan blick som sa "Va' fasen har du lagt i min matskål kvinna? Är detta ett skämt eller?". Till slut konstaterade han att "Det där är inte hundmat" med ett fnys och gick och la sig.

Fem minuter senare hoppade han ner från sängen och gick fram till skålen med de bruna små pluttarna igen. Busbuffande med en glad svans provade han igen: "Haha. Jättekul. Ha. Ha. Jättemycket ha. Men seriöst? Vad är min mat? Hungrig faktiskt." och pekade på sin mage som inte kurrade.

Jag pekade envist på matskålen igen. "Torrfoder. Du vet, sånt där som du åt i 3/4 av ditt liv". Så tillslut tog han några bitar i munnen. Och spotta' ut dem på golvet. Sådär ba. "Det är inte hundmat", sa han igen. Ungefär som den stiliga illustrationen nedan. Så jag suckade, ryckte på axlarna och gick och tinade några färskfoderbollar.


Bilden har jag stulit från internet, varifrån vet jag inte men credit står i hörnet om någon har lust att söka.

Herrns fö'lseda's-mål tidigare i veckan var mer av en hit.
Hjortkött och grisaknorre och lever och blåa bär och hallonbär.
Han ser inte överlycklig ut på bilden, men det är för att han tycker att
det är en ganska korkad idé att behöva vänta innan han får äta maten.

Kommentarer