"Hundar som äter rått blir aggressiva"

Alla hundar som får smaka rått kött omvandlas till blodtörstiga bestar. Absolut, helfarliga blir dem. Kommer äta upp dig när du sover. Helt sant faktiskt.

Alla som någonsin råfodrat sina hundar måste ha hört det påståendet. Om man inte lever helt isolerad från internet (och övriga omvärlden) förstås, men då är det inte så stor chans att man läser det här. När hunden får smak på rått kött kommer den försöka sig på allt, absolut även om det är levande. Definitivt.  Men alltså..

"Eh? Va?" var min reaktion i början. Men sedan funderade jag lite. Och sneglade bort mot hunndjuret som låg och gnagade på lammben i gräset en bit bort. Gnabbade på det med framtänderna för att sedan ta i med hela sin kraft för att slita loss köttstyckena. Helt blodig om munnen. Och jodå, det ligger nog något i det. Faktiskt det, tror jag. Dessutom har han på senare tid börjat smågnabba på mina händer när vi busbrottas. Bör jag vara rädd? Förmodligen.

You see this? Yeah? You're up next.
Tar i så hårt att till och med dubbelhakan skymtar fram. Styrka behövs om man ska slita sönder folk.
Dubbelhakans vikt i frågan  är dock questionable. 
Determination.

Kommentarer