The tale of the Brownie and the Grässtrå

Gather around, legs crossed. (Almond) milk and cookies.

Det var en gång en Brun hund (och en inte alls lika intressant människa) som var ute på promenad. Det var en kylig eftermiddag, men ingen utav dem brydde sig så jag vet inte ens varför jag nämner det. De bestämde sig för att ta en annorlunda tur, helt off trail, för att upptäcka nya platser i den skogen. Detta till hundens stora förtjusning, för ganska så direkt hittade han ett stort fält med såna där jättevassa stora grässtrån som jag glömt namnen på. Hunden blev glad för tydligen så var han hungrig, och innan promenaden knappt dragit igång tyckte han att det var fikapaus. Vad den lilla hunden dock inte var beredd på, var att ett av dessa grässtrån skulle fastna i hans mun. Till en början såg han ut som Sids parodi på Diego i första Ice Age-filmen när de kommer fram till människobyn (Den är grön, de stack för två timmar sen!). Vi har förvisso ett trick som heter "sidd", men det är en helt annan historia, så jag tror inte att det var vad han ville åstadkomma.

Han kämpade tappert i flera minuter, jag ville se om han kunde lösa det själv.Men det kunde han inte, för han är inte så smart. Några minuter senare gav han upp på att helhjärtat försöka få bort grässtråt och istället försöka göra lite andra saker. Typ pose:a för kameran, och hoppa upp på saker för godis. Såna där viktiga saker som man brukar göra på promenader. Och kissa och så. Så efter att jag skrattat klart åt honom och fotograferat lite mer än jag borde, petade jag äntligen ut stråt ur hans mun. Till Bruns stora förtjusning, för plötsligt kunde han fortsätta promenaden utan ett bekymmer i världen.

And we lived happily ever after och sådär.

'xcuse me young middle-aged man. I think you got something in your snusläpp..

.. In my wat?

May be, what's you deal?

När man ska spontanbalansera men plötsligt finns det inte plats för ena baktassen?!?

I mean..

Ibland kan man försöka se söt ut trots att man inte är det.

Så filosofisk man kan se ut när man har ett grässtrå fast i munnen. Texas ranger-stil

Efter ca. 10 min skrattande tog jag bort grässtråt och vi gick till riktiga skogen.
Brownie tackade genom att ge sin mest filosofiska pose. 

Brun rockar sin bästa superhjältepose. Värdig Superman eller Supergirl eller Supernatural.

Massa mossa.

I hug.

Ibland kan man ba ligga ner och se söt ut.

Striking the best pose looking for the bat signal.

Man kan även ligga ner och kolla efter bat- läderlappssignalen. 

Hi there.

Lingon är inte röda blåbär. FYI. But if u mistake, play it cool.

Bruna ögon.

Plötsligt kom vi ut på en typ äng och där var det rött ljus och många stubbar.

Detta är en hund som vill ha godis. Ville han inte ha godis skulle han inte vara söt.

Nackdelen med BARF: kragen blir så fluffig att det blir dubbelhakor (FLUFY NOT FAT!!11)

Rumpa i vädret med bästa smajlet som alla moderna kvinnliga pop- och RnB-artister.
Bara det att Brownie är varken kvinnlig eller en artist.

Welcome to my crib. Or bye. Ja'venne. Jag kom inte på någon text till denna bilden ok.

Kommentarer