Into the wild


Just nu läser jag boken Into The Wild av Jon Krakauer, vilken är baserad på historier om Chris McCandless som for ut i Alaskas vildmark (och dog). En parantes, och förklaring av inläggstiteln, jag kan inte hitta på egna inläggstitlar :p

Lite så kände jag mig under dagens tur. Vinter och snö och kyla är inte riktigt min grej, jag har absolut allrahelst typ vår året runt om jag får bestämma. Knappt fyra timmar var vi ute, kameran dog halvtid, men rättså trevligt hade vi ändå. Och en tripp till sjön med, naturligtvis. (Och vi dog inte).

Söt hunn vid sjön.

Herrn märkte att det faktiskt gick att gå på isen. När han märkte det blev han glad och for ut som en dåre.
Mitt hjärta for nästan ut ur min bröstkorg, som en dåre. Isen höll dock Tjockdjuret, som tur var..

Filosof. Fjant.  

Han nos ser så grå ut jag vill inte
A song of ice and fire
A game of thrones


Fina nissetoshund <3

Väldigt runda ögon. Väldigt liten tunga.

Lite mer tunga. Tårranden är hemsk, vad jag än försöker kan jag inte få slut på rinnet, så jag
försöker bara att torka så mycket som möjligt. 

Höst och vinter på en och samma gång

Väldigt vinter.

Alltid ska han sticka ut tungan lite när han sitter fint!

Dagens bästa bild, no doubt. Tvärsväng under ett av många fjollryck. 

Kom'ru elle?

wat

Om man går mot sticksigt gräs sticksar den av stickset på en #WisdomOfToday

You dunn? 

Byter om till vinterkofta gör han med, Herrn. 

Vi kan låtsas att denna bilden har rätt fokus får autofokusen på min gamla Nikon är hemskt.
Men hunden är söt so there's that.

Plötsligt blev det väldigt mycket snö 

När vi kom till "toppen" av turen så tänkte jag fota Brownie med den fina bakgrunden, lager om lager av träd.
Det var så dimmigt att detta blev det bästa  resultatet. Brun tyckte det var jättekul att hoppa upp och runt på
stenarna dock, men han är sjukt bra på att bli "regisserad" till att stå rätt ;)

Vackra!

Frostnos!

Sista bilden innan kameran dog, han ser ut som en fastfrusen felfärgad pingvin.

Bonusbild, igen bara för att han är söt. Han kommer väldigt långt på sin söthet, den där:

Och liksom en av skådespelarna (nisse till vänster) delade bilden på sin Instagram och jag fangirlar mycket.



Kommentarer