When in Ullared


Då var det årliga julklappshandlandet på Gekås avklarat. De allra flesta klapparna är inköpta, och enligt tradition kommer jag och syster slå in dem på kvällen den 23:e. Och naturligtvis sprang vi mest runt presentavdelningen och bokavdelningen och sådär, men i vanlig ordning kan man inte besöka Gekås utan att gå ner till djuravdelningen. Alla snackar om att de har snorbilliga Hurttaprodukter, men jag har då aldrig sett dem, och jag är där rätt ofta då jag nästan bor granne med varuhuset (okej, kanske inte, men vi bor nära). Meeeen det blev en del. Mer än vad det skulle. Det brukar bli så. Oj då.

1x Goskudde (så att hunnfan låter bli mina kuddar och filtar. Man har ju vett nog att inte be honom resa sig när han gosat ner sig, så nu får han en egen så att det problemet blir mindre)
1x Hundhandduk
1x Safety light (herrn hatar allt som har med reflexer att göra, så provade en lampa vi hade hemma, vilken var helt OK för honom. Men den var inte grön, så därför behövdes en ny)
1x Halvstryp (Det är nästan grön! Nästan)
3x Torkat kyckling/ankgodis
Många x Bajspåsar (används mer till att förpacka hans mat än till att ta upp när han gör nr 2. BARFade hundar gör ju inte så hemskt mycket nr 2)

Brundjuret tyckte mycket om goskudden, needless to say. Hoppas han glömmer bort
den tills julafton så att han blir glatt överraskad när han öppnar paketet. 

Kommentarer