Gotta love lördag




Så jag vaknade i morse med all energi och inspiration och bra humör och allt sådantdär (något som händer sisådär i princip exakt aldrig). Började dagen med en joggingtur och kände mig allmänt hurtig (parantes, ni vet när man är ute och springer och möter en annan löpare/joggare och hälsar sådär lite snabbt i farten trots att man inte känner personen och tänker att "yes, vi är samma sort", älskar den känslan. Slut på parantes.). Eftermiddagen ägnades förstås i skogen. Vi var ute från 13 till 18:30 ungefär, dvs 5,5 timmar, och hade gärna varit ute längre om det inte vore för den där lilla fåniga detaljen att det ska bli mörkt och det inte finns inbyggda lampor i träden. (Tänk förresten vilken grej det hade varit, då hade det minsann varit ljust hela tiden, för i skogen finns det ju väldigt gott om just träd.). Intensiv dag, kan redan känna träningsvärken börja smyga sig på. Hunddjuret, han sov någon timme och sedan har han ägnat resten av kvällen att putta ner emoji-kudden från sängen och busbuffa för uppmärksamhet.




Har börjat fota bilder när han ligger på sidan för att det är gulligt, men så glömmer jag förstås att fixa inställningar
så bilden blir felexponerad :)) Söt Brunhund i alla fall. 


Andhämtningspaus efter ett av många busryck. Han är himla fin den där hunden.

Varför gå runt geggapölen när man kan klafsa rätt i'ren? - Brownie 2017

Seriöst, hela tassarna nergeggade. Sen tyckte han att han var duktig så han hoppade på mina byxor för godis...

Jag älskar verkligen de hav av ljusgrön mossa som finns i denna skogen!


Det gick en man på stigen så vi passade på att trickleka lite på ett träd tills han passerat,
Brun multitaskar genom att både se ut som en groda och hålla utkik efter mannen.

"Upp" sa jag och menade att han skulle ta upp framtassarna på stocken över. Brun tyckte inte det
utan ville stila lite istället. 


Skulle fota kroppsbild sådär som jag gör ibland, men han ser mer ut som en corgitax här.

Litentunga.

Lager.

Vi träffade en liten kompis.

Liten Kompis var inte så smart, vi kunde faktiskt se honom trots att han hade gömt sitt huvud.

Vink vink! Älskar denna platsen, skulle kunna bo här om det inte vore för att det låg mitt i skogen. Like literally.

Smiiiile! (och han vet att det finns massor av godis i väskan)

Tössti.

Hungri. Det är aldrig "jag äter ett äpple", sondern "vi äter ett äpple".

Sen kastade jag bort skruttet och Brownie tog på sig uppgiften att vara detektiv eller ordningsman och leta upp det.
Han är ganska dålig, för han hittade det inte.

Cirklar och tunga.

Ingen aning vad han kollar på, men väldigt fokuserad.
Haaaaaaiii

Varför. Sätter. Man. Detta. I. Slutet. Av. En. Lång. Tur.
hashtag mina fötter blöder


Färger <3


Min favorittyp av stig. Tröttnar aldrig på hur vackert det är, vackra Småland.










Kommentarer