Skånevandring #2


På måndagen begav vi oss istället till Båstad och Hovs Hallar. Hade rätt höga förväntningar av alla bilder jag sett, men blev inte alls besviken. Kunde aldrig se mig mätt på den vackra vyn. Men som sagt sov vi i Mellbystrand och därför blev morgonkissen på stranden. Ganska trevlig morgonkiss.



Det var blåsigt vid havet på morgonen, så det var inte alltför trevligt att ligga still, enligt Brun.


Så han fick zoomies istället




All of them zoomies!


Breakfast for champs! Eller för råfodrade hundar. Tycker det är himla intressant att kattblötmat anses som bra och innehåller mycket kött, medan hundblötmat är i princip konserverat mixat spannmål. Kommer försöka få tag i frystorkat inför kommande turer dock. 



Herrn har något i nosen.


Spazieren gehen


.. Zoom zoom


Seriöst, världens gulligaste lilla våffleställe *-*
Hade velat äta där om det inte var för att de 1. inte hade öppet 2. förmodligen inte hade något jag kunde äta ändå så.


Här kan man gå.


En av många buskgrottethingies i Hovs Hallar.


Tre bilder på en Brun hund på stenar med mumsig utsikt.








Överexponerad som tusan då jag inte hann ändra inställningarna på kameran innan de guppade förbi en klippa. 


Min hund är 6 stenar hög. 


Fick lära mig att sånahäringa små vågor kallas vita gäss. Har svårt att förstå varför.



Hallå där nere Mister!


Gillar denna bilden så mycket! Tvingar mig att fota med kitobjektivet för att lära mig att man kan få vettiga bilder utan telet. 



Var hur många stentorn som helst vid detta stället, svårt att få bra på bild med det var så tufft!



Här satt vi och lunchade i söndags *-*

Vi hade två fantastiska dagar i Skåne, och jag längtar verkligen tillbaka. Om tre veckor återvänder vi till Skåne, men då blir det Söderåsens nationalpark. Till sommaren blir det Öland (Trollskogen) och Fulufjället. Rekommenderar dock verkligen Kullaberg och Hovs Hallar i norra Skåne om man gillar klippor och hav. 

Kommentarer