Guld och gröna skogar

If you happy and you know it clap your hands
except if you don't have hands then weave em in the air  and look cute

Sommaren är på ingång, känns det som. I alla fall idag, häromdagen snöade det. Men the climate change is a hoax, förstås, så det är helt normalt att det snöar i maj istället för i december.

Idag var i varje fall en såndäringa perfekt väderdag. Inte för varmt och inget regn/blött och ingen stark sol. Enda kruxet är att det är just detta värdet som påverkar min allergi allra mest, så vi kunde inte vara ute allt för länge innan min hals kliade sönder. Nåväl, mysigt var det så länge det varade.

Älskar detta fältet! Tyvärr är min dator felkalibrerad så jag vågar inte redigera för mycket, vilket
gör att den för vara lite disig. 

Tröttnäsa noshund <3

Gladaste lilla nosen!
Här ser man även hans pigmentfläckar/vitiligo i örat väldigt tydligt också.

all them BIG smiles

Hitte en pännäh!

Ett lite grönare leende

Finns/fanns en väldigt inspirerande peson på instagram som bara fotar candid bilder sin hund, för att visa hundens vilda sida.
Hon tar riktigt häftiga bilder och jag vill prova på samma sak, men Brownie ser allra mest ut såhär, lunkandes i sin egna lilla värld. 

Ögonbryn

Vackra guldhund <3

Jag vet inte ens vad han håller på med här..

Lite uppställning. Han väger 5,5 nu, kan bli mer musklad. Han har ätit Vom og Hundemat i någon vecka på grund av löptikmatvägringsfjanteri, vilket av någon anledning kommer ut mer av än eget råfoder på andra sidan.


Alltså säldjur <3
Och bokeh <3

Har börjat bli löjligt förtjust i sånahära lunka-bilder. Han är så lycklig när vi går i skogen och bara är.

Vattenfall! Nästan typ så ungefär i varje fall.
På instagram är det många som lägger upp "waterfall wednesday" och jag älska att se bilder på mäktiga vattenfall, nog allramest för att vi inte har några här (förutom detta men det är inte naturligt så räknas det ens?). MEN. Vi planerar att åka till Fulufjället och Njupeskär i augusti/september någon gång. Då minsann!

En till fö att han är söt och väldigt intresserad av något men stannar kvar för att han vet att han
kommer få en miniliten torkad leverbit för besväret.

Korsa floden, lvl beginner och lvl expert.
Brun väljer det säkra framför det osäkra, mesig som han är.

Väl hemma fick Brun en bit kalkonhals, vilket jag ville fota då jag vill ha nya bilder till råfoderinläggen
jag planerar. Men han höll inte med, så då blev det såhär, och han får istället tugga medan vi kollar på Eurovision.

Bonusbild för att han ser så sjukt valpig ut här herrejösses..!

Kommentarer