När "hemma" är en känsla

Här satt vi och lunchade, går inte att klaga på utsikten inte.
Den sjätte juni, istället för att kolla på paraden som hålls på den lilla orten, så var vi i våran gemensamma ensamhet i skogen i hela sex timmar. Och njöt av varenda sekund av det. Här är lite för många bilder bara för att jag kan.

Och en parantes (och här är en riktig parantes i parantesen, men parantesstycket blev längre än on topic-texten och det var inte meningen), mitt förra inlägg var på engelska, eftersom många från andra länder följer Brownie och hans intressanta #instafood posts som jag hela tiden postar på hans instagamkonsto @mybuddybrownie. Ställde frågan och flera var intresserade, så härframöver kommer rena råfoderinlägg vara på engelska. men andra inlägg kommer fortfarande vara på svenska, alldeles så självfallet. Inte för att jag bloggar så ofta, vi har inte så mycket spännande att säga (jo det händer massa spännande men jag orkar inte skriva men ska göra när jag få tid så vänta ni om ni är intresserade av att veta vad vi sysslar med, typ ungefär så. lång mening.).


Glad poffing vid bäcken. Tycker egentligen det är lite läskigt att gå där pga kräftor,
men samtidigt är det väldigt mysigt. Man behöver ju inte gå i vattnet. Även
om Brownie tycker det. 

Sen gick vi till sjön istället. Älskar denna bilden av någon anledning *-*

Han är inte så intelligent den där Brun, tror att en sten är godis. Smart nog att inte smaka i alla fall.


Bah ligger sådär jättegulligt. A+ modellhund.

Litt sne.

Vi var äntligen (!!) ensamma på fiskehalvön, Men sen kom en man och en unge för att fiska. Typ nej..
Och Brownie förlorande sin svans litegranna. Böjen längst upp ser så ful ut när hans svans är nere. 

Glad hund. Tänker på allt godis han får för att han är söt.


Kudos till mig att få en bild där han inte ser ut som en Brun säck potatis,
Kudos till honom för att inte se ut som en Brun säck potatis, typ så.

Ibland blåser det.

That midja tho. Fit old man.

Älskar fluffet som blir så tydligt i motljuset! Han är faktiskt söt ibland, den där Brun.




Han ser så himla rufsig ut haha, men det är för att det blåser.

Perspektiv.



Fokuset hamnade bakom honom, men han är för söt för att inte ta med denna bilden.


Litet rabiesutfall sådära.

Vattendroppar.

Bokeh-iga vattendroppar och en väldigt lång Brun tunga på det.


Såhär långt kan an gå utan att man sugs ner i vattnet och drunknar. Vetenskapligt bevisat /Brun



Alltså svansen! Kaninbollssvans <333

Stockar hittade vi. En hel del sådana.

Rump på stock. Hans ögon ser derpiga ut pga kraftig förminskning av bilden
så det ser ut som att ljuset reflekteras åt olika håll.

Sirapsråtta <3

Hide and seek, level ganska bra.


Det blåste. Blåste ganska mycket. Faktiskt så.

Trädet sabbar hela bilden men jag är alldeles för lat för att redigera bort det. Huvva.

Sen blåste det lite till faktiskt.


Vaktiga vakthunden Brun vaktar mot folk på stigen.
Jättefarlig är han som stirrar dem till döds och hotar med sina små piff. Skräckinjagande.

Älskade fjant-Brun går med på allt för godis. Stackars hund. 

Varför tappar han alltid svansen på mina favoritbilder?
Vill nästan klippa in en svans i photoshop men igen är jag för lat.

Smygehund.

what that

that nom

Lite vakt-mode igen när peronen som han vaktade mot innan plötsligt kom springandes tillbaka från andra hållet.
I ungefär sisädår två och en halv sekund innan han återgick till att tigga mina ostmackor. 

Kommentarer