Årets bästa bilder 2017

En gammal tradition som jag haft enda sedan jag startade bloggen för 3483724 år sedan. Eller ja,  4 år sedan, om man ska vara mer precis. Här kommer jag att lägga upp min favoritbild från varje månad detta året. Att välja bild är fruktansvärt klurigt eftersom vi har gjort SÅ mycket och min stackars gamla Nikon har fått arbeta mycket mer än vad den är van vid. Herregud vilken underbar sommar vi har haft. Så många fina ställen vi har besökt. Sedan på höstkvisten kom en prickirandig Knottunge. Bah sådär kom han. Och stackars liten måste redan från ung ålder lära sig att leva med en kamera upptryckt i ansiktet. Det fick han prova på allaredan när han var 4 veckor (to be fair var det inte jag, utan vi var tre stycken som lekte amatörpaparazzis med våra systemkameror i deras fejs). Precis som sommaren så är vintern helt fantastisk. Och då menar jag inte på det sätt att julafton och midsommarafton kommer ha samma temperatur. Nä, utan att sommar ska vara sommar och vinter ska vara vinter. Livet är rätt trevligt ibland. Här kommer mitt val av 2017-favoriter, i varje fall.

Årets bästa bilder 2016
Årets bästa bilder 2015
Årets bästa bilder 2014
Årets bästa bilder 2013


Januari - en Brun surikat.

Februari - Store Mosse. Lille Hunde. 

Mars - Trickstokerifjollerier, det bästa som finns. Liksom kolla in Brunhundens leende.

April - Påskäventyr till Kullaberg. Första gången vi åkte dit och jag blev frälst. Wow.

Maj - Brun hund i buske.

Juni - Från vårt äventyr i midsomras, när det regnade alldeles för mycket.
Inte för att man borde förvänta sig så mycket på en midsommarafton, men likväl.
Denna bilden är nästan canvasvänlig dock. Finns många bilder jag vill göra förstoringar på.

Juli - En ganska så vacker solnedgång med tillhörande lejonkungswannabebrunhund i Skånes huvudstad.

Augusti - Vi besökte en grotta. Singoallas grotta. Det fanns inte singoallakex i den. Besvikelsen. 

September - Mamma My med sin färgpalettstrio. Colt, Ecco och Lyssa 4 veckor. 

Oktober - Obligatoriskt awkward skolfoto av Knottungen. 

November - första bilden på Knott och Brun tillsammans. Också ganska awkward.
Brunhundens attityd mot barnungen speglar sig ganska väl. 

December - En stund (eller en månad) senare är Brun och Knott best buds och går på alla
äventyr tillsammans, aldrig ens en meter från varandra. Superultrabästavänner, faktiskt.
Ja, i alla fall enligt Knott själv. 

Kommentarer