Litet Knott blir lite mer oliten

 Eller "Liten blir stor" kanske man brukar säga? Jag har svårt att se något stort med Knottvalpen alls, förutom då de gigantstora blåmärkena han har lyckats åstadkomma på mina ben och armar. Att han är nästan dubbelt så hög och dubbelt så tjock som Brownie är strunt samma, jag kallar fortfarande honom för min lille Knottunge. Hur som haver, det är rätt vanligt att man i hundvärlden att man tar uppställningsbilder för att följa valpens utvecklingskurva. Jag gav upp den idén ganska snabbt med att få perfekta bilder, Knottbarnet har allt som oftast myrer i brallan och kan inte stå still. Det är nästan så att jag är lite glad att han är felfärgad, så att jag har en ursäkt att slippa ståträna och vänstervarva med honom. Lite stå har vi ändå tränat, till följd av nosduttsträning och sådant dära trevligt. Sen vet jag inte om det är för att retas (kan hundar ens retas?) men varjevarjevarje gång vi är ute så ställer han sig som värsta utställningschampinjonen tills jag fumlar fram mobilen och ska fota, då bryter han på en mikrosekund och i mobilkameran blir det bara ett blurr. Jo alltså..

4 veckors- och 8 veckorsbilderna är tagna av Leona Örtenberg, som har bergergalleriet (om ni gillar bilder på fina berger så måste ni kika in där, så många superfina bilder på massor av härliga bergers!!). Länk till Bergergalleriet (Colt i Bergergalleriet).


4 veckor.

6 veckor.

8 veckor || 4,2 kg. 

9 veckor || 4,6 kg.

10 veckor || 5,5 kg.

11 veckor || 5,8 kg.

12 veckor || 6,1 kg

13 veckor || 6,7 kg.


14 veckor || 7,1 kg.
15 veckor || 7,5 kg.

16 veckor || 8,2 kg.


18 veckor || 9,1 kg.

20 veckor || 10 kg.

Kommentarer