En sommar i Sverige med Brun

Klåverödsdammen, Skåne

I somras var vi iväg mycket. Ni vet sådär som man ska göra på sommaren, åka till stranden, klättra i skånska berg och gå på plankor i Småland och låtsas att man är uppe på någon myr i Norrland. Och lika självklart som jag tar med mig en Brun hund så tar jag med min kära kamera (som förresten heter Sigurd, om någon var nyfiken).

Men så hände det som inte fick hända.
Ni vet sådär när man blir så ledsen att man nästan blir helt tom inombords och stirrar ut i tomma intet för att man inte vill släppa in vad som har hänt. 
Det kanske låter märkligt men för en vars halva liv går ut på fotografering (gissa vad andra halvan består av?) tog det väldigt hårt när min dator en vacker dag sa "hehe BYEEE" och vände ryggen åt mig och kom aldrig tillbaka. Den helt enkelt kraschade, helt enkelt bara sådär.

Men som titeln till detta inlägget redan givit iväg så fick jag faktiskt tillbaka bilderna! Min mamma kände någon expert nere i Skåne och igår, efter ett halvår, fick jag en hårddisk med alltihopet på posten. Hela gårdagen gick åt att kika och minnas tillbaka på vilken fantastisk sommar vi faktiskt har haft. Istället för att spruta ut allt för många ord som jag alltför ofta gör, så kommer här ett bild-recap från sommaren 2017. 

Och en fråga på det också, finns det intresse för att jag skulle göra en flik här på bloggen där jag skriver om vackra hundvänliga turer/platser med bilder, info och betyg? Det är trots allt rätt många ställen vi varit på och det vore ju toppen att också kunna inspirera andra. Bilderna på hemsidoran gör inte alltid platserna rättvisa har jag fått erfara ;)

Anderstorp, Småland. (Okej visst alla bilder är inte från sommaren, men tycker denna var värd att ta med ändå)

Store Mosse Nationalpark, Småland

Kullaberg, Skåne

Skummeslövsstrand, Halland

Klåverödsdammen, Skåne

Hundslingan, Landskrona

Hundrastplatsen Ribersborg, Malmö

Järavallens strövområde, Skåne

Nyhamnsläge, Skåne

Kullaberg, Skåne

Ett ställe jag för tillfället helt tappat namnet på, Landskrona

Singoallas Grotta, Småland

Hultaklint, Småland

Store Mosse Nationalpark, Småland

Hovs Hallar, Skåne

Apladalen, Småland

Hallandsåsen, Halland

Kommentarer