Som Colt och Brownie


Dagens filosofiska fråga: Om man har hur mycket inspiration som helst till att göra hur mycket som helst, varför hinner man ändå inte med att göra någonting?

Jag hade en svacka nyligen. En vecka när jag låg i sängen och.. ja, jag låg i sängen och det hände inte mycket mera alls den veckan. Men sen kom jag ut ur den svackan, tack vare min fina familj och mina fina vänner (och det faktum att en vän skrev till en av mina favoritskådespelare och han faktiskt skrev till mig, vadå hej starstruck). Och såklart de där fyra bruna ögonen som är helt fantastiskt vackra när de kollar på en och förstår så mycket. Utan ord, varken från mig eller dem, så förstår de så mycket. 

När jag fick mer inspiration igen, till livet och sådära, kände jag att jag bara VILLE så mycket. Jag ville allt. Inte den känslan av att ha press på sig att göra det man ska, utan den känslan av att veta hur man ska planera och sen vara duktig och göra det. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte har fotat så mycket, men de tre senaste dagarna har jag fotat ca 1000 bilder på hundarna, många riktigt bra bilder på båda två. Men så många bilder tar väldigt väldigt lång tid att redigera och pilla, och ska man dessutom formulera ihop en text te'att känns det som att man inte alls har någon tid längre. Kan ju säga som så att det är mycket roligare att vara ute i skogen och fotografera, än vad det är att "ta hand om" bilderna efteråt. Men jag känner mig åtminstone lite duktig att jag lyckats redigera några bilder, så det är bara ca 50 bilder från i lördags kvar! ;)

Han har ganska så väldigt mycket ben, den däringa.

Where you lead, I will follow..

Graciösa hundar.

LIFE IS WONDERFUL!

Kan bara se dessa två springa runt som idioter hur länge som helst alltså. Finaste fjantdjur.

Ibland när Brun är hungrig tar han en tugga av Knott. Passar på att visa sin rawfedshine while at it.

Colt har en habit att tasspeta saker som han gillar. Han tasspetar på Brownie hela tiden.

<33

Jag älskar verkligen detta fejset. Så glad och spretig och glad och helt fantastisk.
Hans inkallning är så sjukt bra, vet inte ens varför (någon som vill köpa en oanvänd långlina någon??)

Han tasspetar ofta Brun, men ibland visar han ännu mer kärlek.
Brun himself tycker det är lite oförnärmligt men låter ändå bargerbarnet hållas.

Knottungen ville visa upp sin pinne för Brun. 4/10 not so impressed



Sen kunde han faktiskt stå jättefint och proffsaktigt. 10,4 kg nu.
Han börjar få lite sådär halvcharmigt mag- och rumpfjös nu. Fortfarande naken jämfört med systrarna dock.

Fyra bilder som illustrerar varför man inte ska skaffa en berger: tänk dig att detta är din arm.
Han gör samma sak med min arm 23252 gånger om dagen, förmodligen misstaget för ett kampskinn.
Lätt att ta fel faktiskt.




Om någon undrar varför det är färre bilder på Brownie än på valpen, så finns det två anledningar.
1. Brownie posar som en omslagsmodell och det är himla lätt att få bra bilder.
2. Valpdjuret är överallt och ingenstans typ sådär hela tiden och på mig och på Brun och tjolahej tjolahopp älska mig ge mig uppmärksamhet nu ok hej jag älskar dig. Så då är det svårt att koncentrera sig på att fota Brownie (och också ofta släpper posen när en 10 kg bergermonster dunkar in i honom)

Såhär kan det exempelvis se ut.. 

Han blidde trött.

Liksom ser ni vilken naturligt supermodellig superstjärna han är? Min finaste Brun <3

Kommentarer

Skicka en kommentar